diumenge, 22 de febrer del 2009

Dansa de la Fada de Sucre

Des de Vilanova de Bellpuig (i escrit en un idioma perquè ho puguis entendre, perquè ja no sé site'n recordes del català... jeje!)

Happy Canadian Birthday!!!!!!!!!!!









(... i una mica d'informació...)

El Trencanous és un ballet en dos actes basat en el conte de E.T.A. Hoffman, "El trencanous i el rei dels ratolins". La música és de Chaikovski (1840-1893) i lacoreografia original de Lev Ivanon.
Aquest ballet es va estrenar el 5 de desembre de 1892 al Teatre Mariinsky de Sant Petersburg. Els seus personates principals són la Clara, Drosselmeyer (el padrí de la Clara) i El Trencanous.
Chaikovski composaria posteriorment una Suite Orquestal del ballet, per a la qualva prendre sobretot moments de Segon Acte.
Un dels fragments més populars del Trencanous és la dansa de la Fada de Sucre, composada inicialment per armònica de cristall, malgrat que Chaikovski canviés en l'últim moment d'opiníó, éssent confiada a l'estrena a un nou instrument, la celesta, inventat entre 1866 i 1868 per constructor d'armonis Mustel.

3 comentaris:

Mariona ha dit...

Moltes gràcies!!!

Tot i que sé què és (heheh, em sembla que la banda sonora la conec bastant!), no puc veure el vídeo! Haha, ara que ja he tornat del viatge ja podràs tornar a parlar a les tres de la matinada! :P I jo a les nou del vespre!

Mariona ha dit...

(M'ha fet molta il·lusió, quan he vist que havies actualitzat he pensat: ah, mira, ja era hora :P Li dono l'estatus d'entrada estrella hihi). Agur!!!

Mariona ha dit...

Segur que mai abans ningú no havia provat si els comentaris podien ser il·limitats! I em sembla que sí, eh? Però jo te n'escriuré un de limitadet, que he d'escriure un llibre jo! :P Haha, he rigut moltíssim en alguns trossos del teu "comentari" (en el que l'única cosa que no comentaves precisament era l'entrada del dia!!!).

Doncs l'Alexandra ja m'havia posat al tanto del que ha passat a la teva uni! Si és que està al tanto de tot! Jo no m'entero de res! Haha, hauràs d'anar-hi d'acampada tu també, tot i que a lo millor et fan fora per pijo! ;) Quina pena que es borrés el súper comentari, però segur que no era tan súper com el d'avui :P

I el vídeoclip! Quan el passen a les grans pantalles? A Amèrica arribarà abans, suposo?! Hehe, de què fas? A veure si el podrem veure :P (I a veure si el teu discurs quan rebis l'Oscar no és tan cutre com el de la Pe)

El Gino's... Quins records, sempre acabàvem agafant que si una amanida que sempre es quedava allà a mig acabar i un plat de pasta (el meu no cal dir quin era!) i al final... vinga postres! Hehe, però aquest any que ve que jo estaré super a prop del Gino's m'hauré de controlar un pèl més :P Que l'estómac ho sent i la butxaca se'n ressent!

Sí que m'he adonat que has desaparegut d'entre la meva llista de contactes "Amics en hores intempestives", t'estàs redreçant! Ja estàs deixant el camí del pedregal! Ja ho deia ma tieta que ets un bon noi, en el fons! :) Ja em podries enviar una postal, en lloc de rebre una visita canadenca (que ja hi vindria de gust! avui tornàvem a estar a -20º!!!)

Un incís: Hola Alexandra!

Heheh, ja és bo que no canviïn els semàfors cap a Marina. I lamento moltíssim que no poguessis veure el Nemo! haha, sempre serà una mancança ara. De la resta de persones (a part de JTS, JAST i ABP) la informació que m'has donat no és extraordinàriament i increïblement impressionant, eh? I París... Sempre quedarà París!!! Hi haurem de tornar, que s'està exhaurint, com a tema de conversa!!!

Uf!!! Ja hauràs vist que he contestat amb el teu missatge obert! Doncs mira, amb la broma amb la broma m'he quedat sense bateria al portàtil i ara he de tancar-lo!!! Que estic a la biblioteca, jo! :) Espero que funcioni que, si no, m'agafa un patatús!

Apa, fins algun dia a les tres de la matinada, quan tornis a reprendre el teu viatge cap a Pedregal! (s'assembla molt a Portugal, eh? hi haurem d'anar! hehe, tu, com a mínim!).

A reveure! :)

Mariona